Skolens værdigrundlag

Vision:

Gennem tilegnelse af kundskaber og færdigheder skal alle elever blive så dygtige, som de kan, i mestring af livets mangfoldighed.

Mission:

Valdemarskolen vil kendes på at være en skole med fokus på elevernes særlige behov. Skolens ambition er:

• At eleverne gennem skolegangen bliver så selvhjulpne som muligt både via faglig undervisning og sociale fællesskaber.
  • At der er et stærkt og tillidsfuldt samarbejde mellem forældre og skole.
  • At personalet besidder en stor specialfagligviden.

Kerneværdier:

• Faglighed - Alle elever skal blive så selvhjulpne og dygtige, som de kan. Alle elever har kompetencer og potentialer, som udvikles og understøttes i samspil med skolens fagprofessionelle.
  • Fællesskab - Alle elever skal føle sig som en del af et fællesskab. Alle elever, forældre og fagprofessionelle er en del af et fællesskab, der bygger på gensidig tillid og respekt.
  • Trivsel - Tryghed, tillid og nærvær er grundlaget for faglig læring og trivsel. Alle bidrager til en god hverdag på skolen. Alle elever føler sig set, hørt og forstået.
  • Dygtige fagprofessionelle - Vi arbejder evidens- og vidensbaseret for at sikre den højeste kvalitet – fagfagligt, pædagogisk og didaktisk. Vi arbejder engageret, professionelt og ansvarligt.

Værdigrundlag Valdemarskolen_5.pdf

Shape Created with Sketch.